פסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלת עור כרונית אוטואימונית נפוצה השכיחה ב3-4% מאוכלוסית העולם. המחלה גורמת לפריחה בעלת נגעים דלקתיים עם קשקשים הגורמים לגרד ומופיעים לרוב בברכיים, במרפקים ובקרקפת. נגע פסוריאזיס אופייני מתחיל ככתם אדום עבה שמתפתח ומקבל גוון לבן. בגווני עור כהים הכתמים יכולים להופיע בגוון סגול, חום כהה עם קשקשים אפורים. לעיתים הנגעים ייסדקו וידממו.

מטופלים רבים נבהלים כשמקבלים את האבחנה וזאת בעיקר בשל העובדה כי המחלה מוכרת במדיות השונות בצורותיה הקשות. חשוב לציין שמרבית המטופלים סובלים ממחלה קלה בלבד ונוטים לנהל חיי שיגרה נוחים לצד המחלה. בנוסף לכך, ישנם היום טיפולים תומכים טובים מאוד ועל כך נרחיב בהמשך.

מה גורם למחלה?
המחלה נגרמת עקב פעילות יתר של מערכת החיסון והיא תוצאה של תהליך ייצור עור מואץ. במצב תקין, תאי עור גדלים עמוק בעור, עולים לאט אל פני השטח ובסופו של דבר נושרים. מחזור החיים הטיפוסי של תא עור הוא חודש אחד. אצל אנשים עם פסוריאזיס, ישנו כשל בתהליך הייצור והוא מתרחש תוך מספר ימים בלבד. לכן, לתאי העור אין זמן לנשור וייצור היתר מוביל להצטברות של תאי עור ולהופעתם של הנגעים האופייניים לפסוריאזיס.

5/5 ציון מצוין על פי 98 חוות דעת
עפ''י מערכת חוות הדעת של אתר medreviews.co.il

האם פסוריאזיס ניתנת לריפוי?
פסוריאזיס היא מחלה כרונית הנמשכת לכל החיים. המחלה אינה ניתנת לריפוי אך היא כן ניתנת לטיפול ולשליטה. התסמינים יכולים להופיע למופע קצר של מספר ימים, או שבועות ואז להיעלם לתקופות ארוכות מאוד. לעיתים טריגר מסוים עלול להפעיל שוב את המחלה.

אילו סוגי פסוריאזיס קיימים?

• פסוריאזיס וולגריס (פלאק): זהו הסוג הנפוץ ביותר של פסוריאזיס ומופיע בקרב כ- 80-90% מחולי הפסוריאזיס. בדרך כלל מופיעה הקשקשת על העור בברכיים, במרפקים, בקרקפת ובציפורניים.
  • פסוריאזיס הפוכה (פסוריאזיס אינברסה): המחלה מופיעה באזורים פנימיים ובקפלים כמו בית השחי, המפשעה והטבור.
  • פסוריאזיס טיפתית (גוטטה): הסוג הזה של פסוריאזיס בילדים בא לידי ביטוי בנקודות אודם קטנות. היא מופיעה לרוב לאחר זיהום חריף כמו דלקת גרון שנגרמה מסטרפטוקוק.
  • PSORIATIC ARTHRITIS : פסוריאזיס המלוּוה בדלקת מפרקים.
  • פסוריאזיס מוגלתית (פוסטולרית): צורה לא שכיחה של פסוריאזיס שבה מופיעים נגעים מוגלתיים על כפות הידיים והרגליים. המוגלה אינה מכילה חיידקים ולכן אינה מידבקת.
  • פסוריאזיס אריתרודרמה: כל הגוף נגוע בפסוריאזיס, והעור הוא אריתמטוטי (אדום). מדובר במצב נדיר ביותר.

רופא עור מומחה

ד"ר רונן מגון הינו רופא עור מומחה לרפואת עור ומין ומבצע טיפולים תומכים לפסוריאזיס

בעל תעודת מומחיות ממשרד הבריאות הישראלי לרפואת עור ומין, חבר באיגוד הישראלי והאמריקאי לרפואת עור ומין, עם ניסיון של למעלה מ-12 שנים.

בתום לימודיו בחו"ל עבר סטאז' בבית החולים וולפסון והתמחה במחלקת עור ומין בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לאחר סיום ההתמחות טס לחו"ל ועבר מספר השתלמויות בטיפולי לייזר, כירורגיה של העור בארה"ב, ביצוע טיפולי פילינג עמוק בסאו פאולו שבברזיל וטיפולים אסתטיים חדשנים. כיום ד"ר מגון מעניק שירותי רפואה לתושבי הדרום בקופות החולים. מתוך היכרות מעמיקה את הדיסציפלינות הרפואיות המקובלות בעולם ובשל זיהוי מחסור אקוטי בשירותים דרמטולוגים ספציפיים לתושבי הדרום, בשנת 2016 פתח את מרפאתו הפרטית בבאר שבע והעניק לראשונה אפשרות לביצוע אבחון וטיפול דרמטולוגי באותה מרפאה.

במרפאה קיימים כ- 13 מכשירי לייזר שונים לטיפולים רפואיים ואסתטיים, לצד טכנולוגיות נוספות מהמתקדמות שקיימות בעולם