מחלות מין

ד"ר רונן מגון – רופא מומחה לרפואת עור ומין בעל ניסיון רב בטיפולי לייזר ואסתטיקה.

רפואת עור ומין

לד"ר רונן מגון ידע נרחב וניסיון רב באבחון ובטיפול במחלות עור ובמחלות מין.

מהן מחלות מין?

מחלות מדבקות המועברות באמצעות מגע מיני ונגרמות על ידי חיידקים, נגיפים וטפילים. קיימים למעלה מעשרים סוגי מחלות המועברות במגע מיני לרבות קלמידיה, זיבה, עגבת, שלבקת (הרפס), איידס, נגיף הפפילומה וטריכומוניאזיס.
במגע מיני מועברות גם מחלת האיידס ודלקת כבד נגיפית B.
נשים וגברים יכולים להידבק במחלות מין בעת קיום מגע מיני בכל הצורות (וגינאלי, אנאלי, אוראלי), גם במגע חד פעמי ובהרבה מאוד מקרים המטופל/ת יכולים להיות ללא תסמינים כלל ולהסתובב שנים עם המחלה מבלי לדעת שיש להם מחלת מין.

הופעת סימן אחד או יותר מהסימנים הבאים מהווה חשד למחלה: הפרשה לא רגילה מהנרתיק או מהפין; הרגשת צריבה במתן שתן; גירוד או פצעים באזור אברי המין או פי הטבעת; פצעים ללא כאב באזור אברי המין או פי הטבעת; כאבים או תחושת אי נוחות באשכים או תחושת אי נוחות מאזור הנרתיק ובבטן התחתונה.
הופעת סימנים אלה אינה בהכרח סימן למחלת מין, אולם יש לוודא זאת על-ידי בדיקה רפואית.

5/5 ציון מצוין על פי 98 חוות דעת
עפ''י מערכת חוות הדעת של אתר medreviews.co.il

מדוע חשוב למנוע מחלות מין?

חשוב מאוד לטפל במחלות הללו ולמנוע את הסיבוכים שלהן. סיבוכים מאוחרים של המחלות כוללים דלקת באגן הגורמת לעקרות, הריון מחוץ לרחם, זיהום באשכים, הפרעות בפוריות, מחלות פרקים, מחלות לב, מחלות נוירולוגיות ואפילו מוות. חשוב לדעת שהידבקות במחלות מין מגבירה את הסכנה להדבקות בנגיף ה- HIV הגורם לאידס.
שימוש נכון של אמצעי מניעה וביצוע בדיקות תקופתיות לאנשים שנמצאים בקבוצת סיכון הינו המפתח במניעת התפשטות מחלות מין לרבות מחלת האידס, קונדילומות וכדומה.

המלצות למניעת הידבקות במחלות מין

• השתמשו בקונדום בעקביות בכל סוג של מגע מיני, כולל מין אוראלי.
  • אם קיימתם מגע מיני אוראלי ללא קונדום – גשו להיבדק. מחלות כגון כלמידיה, זיבה (גונוריאה), קונדילומה, הרפס (שלבקת) וסיפיליס (עגבת) יכולות לעבור מאדם לאדם גם במין אוראלי.
  • היבדקו פעם בשנה למחלות מין לרבות HIV ומחלות נוספות, או פעם בחצי שנה אם אתם משתייכים לאחת מקבוצות הסיכון.
  • הימנעו ממגע מיני ללא קונדום עם מי שידוע כחולה במחלת מין.
  • אם אתם מזהים סימני מחלה או חשש להדבקה, פנו לרופא בהקדם, והימנעו מקיום יחסי מין עד לסיום הבירור.
  • אם גיליתם כי נדבקתם במחלת מין – יידעו את בן/בת הזוג על קיום מחלה, כדי שיוכלו גם הם להיבדק ולקבל טיפול.
  • מין מזדמן ללא שימוש בקונדום הוא סכנה לבריאותכם – השתמשו בקונדום בהתאם להוראות היצרן, כפי שמופיעות על אריזות הקונדומים.

יתרונות בפנייה למרפאת ד"ר מגון

ד"ר מגון הוא רופא עור מומחה עם ניסיון מעל 12 שנים באבחון ובטיפול במחלות עור ובמחלות מין.