הרמת פנים ללא ניתוח – חוטים

מדוע חוטים?

אחד האספקטים החשובים בתהליך ההזדקנות של הפנים היא “נפילה” של רקמות הרכות כתוצאה מכוחות גרביטציוניים. כדי לתקן את הנפילה, צריך להרים את הרקמות. ניתוח הרמת הפנים נועד בדיוק למטרה זו. אז מדוע בכל זאת חוטים? כי ניתוח פנים נחשב להתערבות משמעותית, רצינית ויקרה, שאיננה רלוונטית בשלבים הראשונים של הנפילה. לא רק זאת, אלא שלא כל אחת רוצה להתנתח. חוטים באים לתת מענה בדיוק במקרים אלה. שיטות טיפול אחרות, כגון חומרי מילוי, בוטולינום טוקסין ולייזר לא יכולות לעזור כשמדובר בנפילה.

קיימים 2 סוגי חוטים:

• חוטים העשויים מחומרים מתכלים (חומצת חלב) אשר גורמים למתיחה קלה של העור (לדוגמא: סילואט). החוטים מבוססים על חוט ועליו שזורים קונוסים. מטרת הקונוסים להוות "עוגנים" ולמשוך את העור. לאורך הזמן החוט מתכלה ובמקומו נשארת רקמת חיבור הגורמת למתיחת העור ולמראה צעיר יותר של העור. אלו חוטים מסוג אפטוס ואפליפט, בעלי קרסים זעירים העושים עבודה דומה לאלה המוזכרים מעלה.
  • חוטים העשויים מחומרים קבועים (לדוגמא: חוטי אפטוס מנילון) הנשארים לצמיתות ברקמה ויכלים להרים אף, גבות וכדומה.

איך מתבצע הטיפול?

הטיפול מתבצע במרפאתו הפרטית של ד"ר מגון, באלחוש על ידי הרדמה מקומית פשוטה. לאחר סימון אזור הטיפול ותכנון וקטור ההמרה, החוטים מוחדרים מתחת לעור. מתבצעת פעולת מתיחה וכיוונון אופטימלי של החוטים וחיתוך של הקצה החיצוני שלהם. טיפול מתבצע תחת הרדמה מקומית ולכן אינו כואב. עם זאת בעת הטיפול המטופלת תרגיש משיכה של הרקמות בפנים. לאחר הטיפול ובחלוף השפעת חומר הרדמה, אפשר שהמטופלת תחוש רגישות באזור החדרת החוטים, בעיקר בעת שכיבה על הצד או בזמן לעיסה. ניתן להיעזר בכדור נגד כאבים. הכאבים יהיו קלים ויחלפו בתוך מספר ימים ועד שבוע.

תוך כמה זמן ניראות התוצאות וכמה זמן הן מחזיקות?
התוצאות נראות באופן מיידי לאחר הטיפול. עם זאת לאחר הטיפול יכולים להופיע שטפי דם, נפיחות, וחוסר סדירות של הרקמה. כל אלה מסתדרים לבד תוך שבוע עד שבועיים. התוצאות של הטיפול משתפרות לאחר מספר שבועות ומחזיקות עד שהחוטים מתחילים להתפרק על ידי הגוף, 6-10 חודשים. בטיפולים עוקבים התוצאות משתבחות ומאריכות חיים.

האם המראה המתקבל דומה לתוצאה של ניתוח מתיחת פנים?
לעולם לא. לא משנה כמה סיפורים תשמעי סביב, נכון להיום הרמה בחוטים לא יוצרת אפקט של ניתוח. אמנם טכנולוגית חוטים נמצאת בהתפתחות מתמדת ומשתכללת כל שנה, אבל כל עוד לא ניתן “להיפטר” מעודפי הרקמה המורמת בלי ליצור קלפים לצידי הפנים, הרמה בחוטים לא תיתן תוצאות כמו של ניתוח. ולכן היא לא נועדה לאנשים שואפים לתוצאה ניתוחית אלא לכאלה שמחפשים שיפור בהרמה קלה.

לכמה זמן מחזיקות התוצאות אחרי הרמת פנים בחוטים?
התוצאה מחזיקה 6-9 חודשים, במקרים אחרים ניתן לחזור על הטיפול.
על מנת למקסם את התוצאות ניתן לשלב עם הזרקת חומרי מילוי.