מחלות שיער

נשירת שיער:

גורמים לנשירת שיער והתקרחות
הגורם העיקרי לנשירת שיער והתקרחות הוא גנטיקה, גם בגילאים צעירים.
הסיבה היא השפעת הורמון ה DHT ממקור טסטוסטרון שגורם להזדקנות של זקיק השיער. הנטייה על רקע זה עוברת בתורשה. גורמים נוספים אצל נשים יכולים להיות אי סדירות הורמונאלית ותסמונת השחלות הפוליציסטיות.
חשוב להבין שיש מגוון סוגים של מחלות הגורמות לנשירת שיער – האבחון הינו השלב הקריטי בכדי לבצע התאמה לטיפול במלואו. טיפול שאיננו מתאים לבעיית המטופל/ת – לא יצליח ולא ישיג את המטרה.

5/5 ציון מצוין על פי 98 חוות דעת
עפ''י מערכת חוות הדעת של אתר medreviews.co.il

נשירת שיער אצל נשים

נשירת שיער מיוחסת במרבית המקרים לגברים אך אנו עדים למודעות ההולכת וגוברת לנשירת שיער אצל נשים. בד"כ יש התייחסות יתר בכל אשר נוגע לשיער הנשים.

כיום ישנן מספר שיטות קונבנציונליות לטיפול בנשירת שיער
תרופת הפרופסיה: (פינסטריד) מעכבת את האנזים 5 אלפא רדוקטאז מסוג 2 ( 5Alpha Reductase type 2) ועל ידי כך היא גורמת לירידת רמת ה- DHT בקרקפת, דבר המביא לחידוש זקיקי השיער ותהליך הצמיחה הטבעי של השיערה.
בקרב גברים שהשתתפו במחקרים קליניים, פחות משני אחוז דיווחו שעקב נטילת פרופסיה חלו תופעת לוואי של ירידה בחשק המיני, ובנוסף ניכר סיכון קטן בהפחתת נפח הזרע ובלוטת הערמונית קטנה. בדר"כ התופעות הפיכות עם הפסקת הטיפול.

מינוקסידיל

תפקידה להגביר את אספקת הדם לזקיקי השיער ועל ידי כך היא ממריצה צמיחת שיער משנית בנוסף לחיזוק השיער הקיים. הטיפול אסור במקרה של רגישות־יתר לתרופה, במקרים של כווייה, של דלקת, של גירוי או של כאב בקרקפת וכן במקרה של נשירת שיער לא תורשתית.אנשים הסובלים ממחלת לב, כלי הדם או לחץ דם גבוה חייבים להיות בהשגחה רפואית במשך כל זמן. התרופה ניתנת בשני צורות בצורה מקומית עם תכשיר המאושר על ידי FDA ובתכשיר תרופתי, טיפול יעיל יותר, ללא אישור FDA אך יעילות גבוהה יותר וקצת יותר סיכון לתופעות לוואי.

טיפול השתלת שיער

הוא טיפול כירורגי הכרוך בביצוע הרדמה מקומית של האיזור.
הטיפול בטוח, יעיל אך דורש תחזוקה של טיפולים נוספים לאחר מכן. התהליך כולל לקיחת שיער מהחלק האחורי של הקרקפת והעברתו לחלק הדליל. מטופלים העוברים השתלות ולאחר מכן אינם מבצעים טיפולי תחזוקה לקרקפת – בסופו של דבר עלולים לאבד את השיער שהושתל להם.

5/5 ציון מצוין על פי 98 חוות דעת
עפ''י מערכת חוות הדעת של אתר medreviews.co.il

רופא עור מומחה

ד"ר רונן מגון הינו רופא עור מומחה לרפואת עור ומין ומבצע טיפולים לנשירת שיער לגברים ולנשים

בעל תעודת מומחיות ממשרד הבריאות הישראלי לרפואת עור ומין, חבר באיגוד הישראלי והאמריקאי לרפואת עור ומין, עם ניסיון של למעלה מ-12 שנים.

בתום לימודיו בחו"ל עבר סטאז' בבית החולים וולפסון והתמחה במחלקת עור ומין בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לאחר סיום ההתמחות טס לחו"ל ועבר מספר השתלמויות בטיפולי לייזר, כירורגיה של העור בארה"ב, ביצוע טיפולי פילינג עמוק בסאו פאולו שבברזיל וטיפולים אסתטיים חדשנים. כיום ד"ר מגון מעניק שירותי רפואה לתושבי הדרום בקופות החולים. מתוך היכרות מעמיקה את הדיסציפלינות הרפואיות המקובלות בעולם ובשל זיהוי מחסור אקוטי בשירותים דרמטולוגים ספציפיים לתושבי הדרום, בשנת 2016 פתח את מרפאתו הפרטית בבאר שבע והעניק לראשונה אפשרות לביצוע אבחון וטיפול דרמטולוגי באותה מרפאה.

במרפאה קיימים כ- 13 מכשירי לייזר שונים לטיפולים רפואיים ואסתטיים, לצד טכנולוגיות נוספות מהמתקדמות שקיימות בעולם