מחלות שיער וטיפול פלסמה עשיר בטסיות

נשירת שיער גנטית:

גורמים לנשירת שיער והתקרחות
הגורם העיקרי לנשירת שיער והתקרחות הוא גנטיקה, גם בגילאים צעירים.
הסיבה היא השפעת הורמון ה DHT ממקור טסטוסטרון שגורם להזדקנות של זקיק השיער. הנטייה על רקע זה עוברת בתורשה. גורמים נוספים אצל נשים יכוליום להיות אי סדירות הורמונאלית ותסמונת השחלות הפוליציסטיות.
חשוב להבין שיש מגוון סוגים של מחלות הגורמות לנשירת שיער – האבחון הינו השלב הקריטי בכדי לבצע התאמה לטיפול במלואו. טיפול שאיננו מתאים לבעיית המטופל/ת – לא יצליח ולא ישיג את המטרה.

כיום ישנן מספר שיטות קונבנציונליות לטיפול בנשירת שיער
תרופת הפרופסיה: (פינסטריד) מעכבת את האנזים 5 אלפא רדוקטאז מסוג 2 ( 5Alpha Reductase type 2) ועל ידי כך היא גורמת לירידת רמת ה- DHT בקרקפת, דבר המביא לחידוש זקיקי השיער ותהליך הצמיחה הטבעי של השיערה.
בקרב גברים שהשתתפו במחקרים קליניים, פחות משני אחוז דיווחו שעקב נטילת פרופסיה חלו תופעת לוואי של ירידה בחשק המיני, ובנוסף ניכר סיכון קטן בהפחתת נפח הזרע ובלוטת הערמונית קטנה. בדר"כ התופעות הפיכות עם הפסקת הטיפול.

מינוקסידיל

תפקידה להגביר את אספקת הדם לזקיקי השיער ועל ידי כך היא ממריצה צמיחת שיער משנית בנוסף לחיזוק השיער הקיים. הטיפול אסור במקרה של רגישות־יתר לתרופה, במקרים של כווייה, של דלקת, של גירוי או של כאב בקרקפת וכן במקרה של נשירת שיער לא תורשתית.אנשים הסובלים ממחלת לב, כלי הדם או לחץ דם גבוה חייבים להיות בהשגחה רפואית במשך כל זמן. התרופה ניתנת בשני צורות בצורה מקומית עם תכשיר המאושר על ידי FDA ובתכשיר תרופתי, טיפול יעיל יותר, ללא אישור FDA אך יעילות גבוהה יותר וקצת יותר סיכון לתופעות לוואי.

טיפול השתלת שיער

הוא טיפול כירורגי הכרוך בביצוע הרדמה מקומית של האיזור.
הטיפול בטוח, יעיל אך דורש תחזוקה של טיפולים נוספים לאחר מכן. התהליך כולל לקיחת שיער מהחלק האחורי של הקרקפת והעברתו לחלק הדליל. מטופלים העוברים השתלות ולאחר מכן אינם מבצעים טיפולי תחזוקה לקרקפת – בסופו של דבר עלולים לאבד את השיער שהושתל להם.

טיפול פלזמה לנשירת שיער

הטיפול בפלזמה עשירה בטסיות בעל אחוזי הצלחה גבוהים. השיטה הוזכרה לראשונה בספרות המדעית ב- 1954. מאז, התרחב השימוש בה לתחומים נרחבים כגון: אורתופדיה, פציעות ספורט (פציעות שריר – שלד, גידים, מפרקים, עצמות, סחוס) ועוד.
טיפול בטסיות, הינו בטוח, יעיל, ודורש מספר טיפולים.

למי הטיפול מתאים?

הטיפול מתאים לכולם אך בעיקר מיועד לאלו הסובלים מנשירת שיער על רקע גנטי . הטיפול מבוסס על הזרקת טסיות מהפלזמה המופקת מהדם של המטופל עצמו.

מהלך הטיפול

לוקחים כ-20 מ"ל דם ורידי מהזרוע, בדיוק כפי שלוקחים דם לכל בדיקת מעבדה.
בהמשך הרופא לוקח מבחנה מיוחדת שמכילה את הדם ומניח בצנטריפוגה לצורך סרכוז. בתהליך זה מתבצעת הפרדה בין הטסיות לשאר כדוריות דם אדומות ולבנות שבדם ובסיומו ניתן לשאוב פלזמה שמכילה טסיות ולהזריק אותה חזרה לאיזור הקרקפת. טסיות בעור עוברות תהליך שפעול שבמהלכו משתחררים חלבונים מעוררי צמיחה , ומשפיעים על צמיחת שיער וקולגן.
הפלזמה העשירה בטסיות מוזרקת בטכניקת הזרקה רגילה. תהליך ה – Rejuvenation נמשך כ-180 יום, וההשפעה הקלינית לזמן ארוך יותר.