הסרת סרחי עור

סרח עור (באנגלית SKIN TAG), היא גבשושית קטנה, לרוב אליפטית בגוון העור, רכה למגע, תלויה על בסיס דק (מעין גבעול) וניתנת להזזה קלות. אפשר להבחין בה כשמעבירים את כף היד על פני העור, והיא מגיחה מעצמה, בכל גיל, מבלי שאפשר לנבא או למנוע את הופעתה.

קוטרה נע בין מילימטר לשני ס"מ, והיא נוטה לגדול בצוואר, בבתי השחי, בעפעפיים, בחזה ואף במפשעה ובפי הטבעת, או במקומות בהם יש שפשוף עור. התופעה מופיעה לרוב על רקע תורשתי ושכיחה יותר בקרב בעלי עודף משקל.

הופעת סרחי העור עלולה לגרום לתחושת אי נוחות על רקע אסתטי, ולעיתים אף מלווה בגרד ואף בכאב, במיוחד על רקע חיכוך או צביטה מתחת לחלקי לבוש או תכשיטים. מדובר בנגעים שפירים לחלוטין שאינם קשורים למחלות נוספות, אך לעיתים עלולים להפוך לדלקתיים, בצקתיים ורגישים ללא כל סיבה נראית לעין..

הנגעים אינם נעלמים מעצמם, נוטים להצטבר ולאורך השנים עלולים לגדול מעט, אך באופן עקרוני לא מחייבים מעקב או טיפול. הטיפול מתבסס על אמצעים פיזיקאליים להסרה של הנגעים. בכל מקרה, אסור לנסות לטפל בנגעים בבית בשיטות 'יצירתיות', כמו 'חניקה' על ידי קשירה בחוט. זה גורם לנמק שעלול לגרום לזיהומים.

באילו שיטות מסירים סרחי עור?

הקפאה בחנקן נוזלי: הנגע מוקפא על ידי חנקן נוזלי בטמפרטורה של מינוס 196 מעלות. ההליך גורם לצריבה וכאב במשך כמה שניות ומיד אחרי הטיפול מופיע אודם באזור המטופל. לאחר כמה ימים נושר סרח העור, אבל לעתים יש צורך בטיפול חוזר אך בבעלי עור כהה, לעיתים, הטיפול עלול להותיר כתם פיגמנטציה(חום) או כתם היפופיגמנטרי (לבן) בצורת צלקת על העור.

חיתוך או גזירה: טיפול כירורגי במהלכו מסיר הרופא את הנגע בעזרת סכין. ההליך דורש לעיתים הרדמה מקומית, בעיקר כשמדובר בנגעים גדולים, ואינו מותיר צלקת, אך לעיתים קרובות מלווה בדמם מתמשך.

טיפול במחט חשמלית: העברת זרם חשמלי דרך הנגע גורמת לקרישת הדם והחלבונים שבו. בהמשך הנגע עובר נמק ונושר. הטיפול מלווה בתחושת זרם וצריבה אך לרוב ללא דמם. הטיפול אינו מותיר צלקת.
הטיפול מתבצע תחת אלחוש של מריחת משחת הרדמה במרפאתו הפרטית של ד"ר מגון.